Sorodno iz bloga
Vpliv koronavirusa (covid-19) na šolsko leto 2020/21
16.09.2020 | Inštrukcije preko spleta

Izobraževanje na daljavo
20.03.2020 | Inštrukcije preko spleta
Deli na družabnih omrežjih
20.03.2020 | Inštrukcije preko spleta
Slovenija je 12. marca 2020 razglasila epidemijo zaradi novega hitro prenosljivega koronavirusa COVID-19. Sledili so logični ukrepi za zajezitev te nalezljive bolezni. Zaprtje vzgojno-izobraževalnih ustanov, omejevanje prehodov na mejah z drugimi državami in javnega življenja, delo od doma, ukinitev javnega potniškega prometa, predlog samoizolacije ipd. Od ponedeljka, 16. marca, so vrtci in šole zaprti. Omenjen ukrep ne pomeni počitnic – predlagano je namreč izobraževanje na daljavo. Slednje je lahko kakovostno izpeljano, če ob tem učitelji sistematično sledijo učnim načrtom. Le tako imajo učenci in dijaki dobre pogoje za izpopolnjevanje svojega znanja, ki jim morajo samo še disciplinirano slediti.
Šolstvo, izobraževanje, učitelji in učenci, pa tudi starši ali novopečeni domači pedagogi smo zaradi omenjenih novih razmer pred svojevrstnim izzivom. Ker smo družabna bitja, vajena hitrega načina življenja, nam samoizolacija po malem škodi, vendar prinaša tudi veliko pozitivnih lastnosti, če le-te želimo uvideti. Čas je, da se neprestano hitenje iz šole na trening, glasbene dejavnosti, krožke, nepotrebne opravke za hip ustavi. Imamo nove priložnosti za izpolnjevanje preloženih hobijev, kreativnost, morda tudi za učenje izmuzljivih domačih opravil, sončne dni lahko izkoristimo za pristen stik z naravo. Najpomembnejše pa je, da se po opravljenem izzivu, tj. po zajezitvi virusa, vzdignemo močnejši, hvaležnejši za vse prej tako samoumevne dni. Vendar izzivi pestijo tudi izobraževanje na daljavo. Nerazumevanje učiteljeve razlage, nov način podajanja informacij, računalniško nespretni posamezniki, sesutje spletnih učilnic … Če se srečujete s podobnimi težavami, so te vsekakor rešljive.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je izdalo dokument Priporočilo osnovnim in srednjim šolam za izvajanje izobraževanja na daljavo. Ta vključujejo malo morje spletnih orodij in pripomočkov, s katerimi si lahko pri učenju pomagamo. Nekatera od teh, priporočljiva za izobraževanje na daljavo so:
– e-pošta,
– program za računalniško telefonijo Skype,
– družabna omrežja,
– i-učbeniki (za 41 različnih predmetov od 4. razreda OŠ do 3. letnika gimnazije: https://eucbeniki.sio.si/),
– www.lilibi.si (1.–3. razred)
– www.radovednih-pet.si (4.–5. razred)
– www.iRokus.si in www.iRokusPlus.si (6.–9. razred)
– www.znamzavec.si (interaktivne osnovnošolske vadnice za SLO, MAT, ANG, KEM)
– www.ucimse.com (učenci)
– www.ucimte.com (učitelji)
– Jazon (gradiva in navodila za izobraževanje na daljavo v gimnaziji: https://jazon.splet.arnes.si/).
Da bo soočanje s trenutnimi razmerami, izzivi in novimi načini komunikacijskih poti potekalo čim bolj neobremenjeno, so vam na centru za izobraževanje Horizont na voljo izkušeni inštruktorji vseh šolskih predmetov. Tu smo, da vam pomagamo z usvajanjem in razumevanjem nove snovi, učenjem, ponavljanjem in utrjevanjem znanja. Izobraževanje na daljavo izvajamo podobno kot v učinicah in sicer pomoč pri šolskem delu prilagodimo različnim sposobnostim učencev pri ravnanju s sodobnimi tehnologijami in njihovim domačim pogojem. Ključnega pomena za nas je interaktivnost, med katero dobijo naši učenci povratne informacije o (ne)pravilnosti raznoraznih rešitev, pri čemer ponujamo tako individualne inštrukcije, nadaljujemo pa tudi z maturitetnimi tečaji pri slovenščini, angleščini in matematiki.
Ponujamo inštrukcije za osnovno šolo, gimnazije in vse vrste srednjih šol ter jezikovne tečaje za odrasle in tujce. Pozorni smo na razumljivo razlago in razumevanje danega področja posameznega predmeta.
Posebej bi radi izpostavili, da nudimo tudi pomoč študentom različnih fakultet (arhitektura, farmacija, kemija, strojništvo, elektrotehnika, medicina, ekonomija, gradbeništvo, računalništvo, lesarstvo, …). In sicer iz predmetov: matematika, fizika, mehanika, statika, termodinamika, statistika, mikroekonomija, programiranje in podobno. Ker so običajno naloge pri katerih študenti potrebujejo pomoč težje, se lahko dogovorimo, da nam konkretne naloge (lahko tudi primere starih kolokvijev in/ali izpitov) v naprej posredujejo na naš elektronski naslov. Na ta način se inštruktor lahko temeljito pripravi na poučevanje na daljavo, tako da sama ura poteka brez nepotrebne izgube časa.
Za vse predmete pa velja, da se snov po potrebi posameznika najprej razloži, nato pa se s posredovanimi delovnimi listi, vajami, nalogami in interaktivnimi vajami ter ostalimi učnimi pripomočki utrjuje.
Izobraževanje na daljavo v obliki individualnih ali skupinskih inštrukcij navadno poteka prek videokonferenčnih sistemov Skype, Zoom, Discord, Google Hangouts, Cisco Webex ter MS Teams in različnih spletnih whiteboard tabel ali katerega drugega programa, ki omogoča komunikacijo med ljudmi. Z uporabo teh orodij znanje učenca, dijaka ali študenta sproti nadzorujemo in mu nudimo sprotno pomoč. Prav tako nadaljujemo z maturitetnimi tečaji slovenščine, angleščine in matematike in sicer v dogovoru z maturanti. Potrudili se bomo čim bolje izkoristiti prednost spletnih orodij, da bi maturantje usvojili snov, ki bi jo sicer na tečajih v živo.
Pri slovenščini ob poučevanju posameznih literarnih obdobij (antika, srednji vek, renesansa, barok, klasicizem, romantika, realizem, naturalizem, moderna, književnost prve in druge polovice 20. stoletja) predložimo odlomke posameznih del, ki značilnosti določene književne smeri še dodatno potrjujejo. S tem si učenci ali dijaki teorijo literarne zgodovine lahko še bolje zapomnijo. Jezikovne ravnine slovenskega jezika (slovenski jezik v prostoru in času, teorija sporazumevanja, glasoslovje, besedoslovje, besedotvorje, oblikoslovje, skladnja, besedilne vrste, pravopis) se po potrebi najprej razložijo, nato pa s posredovanimi fotokopiranimi delovnimi listi ali interaktivnimi vajami ter ostalimi učnimi pripomočki utrjujejo.
Pri poučevanju angleščine in nemščine smo pozorni na razumljivo razlago in razumevanje jezika: časi, pravopis, besedotvorje, skladnja, pisno sporočanje, bralno razumevanje, ustno sporazumevanje.
Snov se po potrebi posameznika najprej razloži, nato pa se s posredovanimi fotokopiranimi delovnimi listi, interaktivnimi vajami ter ostalimi učnimi pripomočki utrjuje.
Prav tako v spletnih učilnicah nadaljujemo z maturitetnimi tečaji angleščine.
Pri inštrukcijah matematike, opremljenost inštruktorjev z grafičnimi tablicami omogoča npr. risanje grafov, zapis enačb, prikaz poteka reševanja naloge itn., učencu pa omogoča bolj nazorno razumevanje snovi.
Pri fiziki bomo po potrebi uporabljali tudi spletne interaktivne fizikalne laboratorije, za boljšo razlago fizikalnih pojavov.
Pri poučevanju posameznih snovi kemije (kemijsko ravnotežje, hitrost kemijskih reakcij, urejanje kemijskih enačb, kemijsko računanje, organska kemija …) lahko po potrebi predložimo različne delovne liste, s čimer učenci ali dijaki utrjujejo svoje znanje posamezne snovi.
Ne glede na to, da smo na začetku zapisali, da smo se znašli v zares nenavadni situaciji in da čas lahko izkoristimo za razne osebne konjičke, sprehode, šport itn. Prej ali slej bo (upamo, da čim prej) prišel čas, ko se bo življenje vrnilo v stare tirnice. Starši bodo v službi, dedki in babice bodo spet lahko s svojimi vnuki, učenci, dijaki in študenti pa se bodo vrnili v šolske klopi. In takrat bodo slednji morali pokazati, kako dobro so se znašli, kako so si organizirali učenje in predvsem česa so se naučili.
Deli na družabnih omrežjih
Prijavi se na e-novice
Sorodno iz bloga
16.09.2020 | Inštrukcije preko spleta
20.03.2020 | Inštrukcije preko spleta
Si iz pravega testa za inštruktorja?
Povej več o sebi tukaj.
041 926 000
Horizont d.o.o.
(SI65826736)
Pohlinova ulica 20
1000 Ljubljana